Sunday 26 June 2011

Cinta manusia vs Cinta Tuhan

Bismillahirahmanirrahim

  1. A : "Weh kau tahu tak boyfriend aku call aku 3x sehari, love of my life (sambil buat muka mintak kaki)"
  2. B : "Oh really? lover aku call aku 5x sehari (muka bangga)
  3. A : Bestnya, banyak credit lover kau?
  4. B : Taklah ni connection wire-less
  5. A : (Muka tak puas hati) hmm.. Pukul bape dia call?
  6. B : SUBUH, ZOHOR, ASAR, MAGHRIB and ISYAK. Nak romantik aku pulak call DIA pukul 2-3 pagi macam tu. Masa Dhuha pun ada.

got this from Tumblr.
padan muka si A kan...
berlagak je dia ada pakwe yang call..
lain kali kalau ada kawan2 yang berlagak cam si A ni 
bolehla kita jawab macam si B ni..hehe

so pengajaran dari dialog atas
jangan kita nak agung-agungkan cinta manusia lebih dari cinta DIA.
jangan kita nak cinta manusia lebih-lebih, tapi cinta kat DIA kita letak tapak kaki
cinta manusia itu tak salah
tapi bila cinta manusia membuatkan kita lupa cinta DIA
itu yang salah.

"Cinta manusia itu urusan Dia. Cintakan Dia itu urusan kita. Jangan sibukkan diri dengan urusan Dia, sedangkan kita gagal menyempurnakan urusan kita"

 
Wallhahulam
 








No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...